آدم برفی تخم مرغی

آدم برفی تخم مرغی

آدم برفی تخم مرغی ایده ایی بسیار زیبا و مفید برای تشویق کودکان برای خوردن تخم مرغ می باشد. البته فراموش نکنید که هنگام درست کردن این آدم برفی های زیبا، فرزندانتان شما را همراهی کنند تا هر چه بیشتر برایشان لذت بخش تر شود.

چه موادی لازم داریم؟

تخم مرغ بزرگ آب پز شده سفت / 6 عدد
تخم مرغ کوچک آب پز شده سفت / 6 عدد
دانه فلفل / مقداری
هویج بزرگ / 1 عدد
سیخ چوبی / 6 عدد
ماکارونی نپخته / 6 عدد
جعفری تازه / مقداری

چطوری درست کنیم؟

تخم مرغ ها را که آب پز کرده اید و کاملا سفت شده اند پوست بگیرید. هویج را نیز پوست گرفته و آن را حلقه حلقه کرده به طوری که ضخامت هر حلقه نیم سانتیمتر باشد. یک حلقه کوچکتر را روی یک حلقه بزرگتر قرار دهید.

آدم برفی تخم مرغی

سر و ته تخم مرغ ها را با چاقو ببرید. بعد سیخ چوبی را از وسط تخم مرغ ها فرو کرده و خارج کنید تا سوراخی در تخم مرغ های آب پز به وجود بیاید. همین کار را هم با حلقه های کوچک و بزرگ هویج انجام دهید.

آدم برفی تخم مرغی

آدم برفی تخم مرغی

سپس تخم مرغ بزرگتر را به عنوان بدن آدم برفی در نظر گرفته و تخم مرغ کوچکتر را به عنوان سر روی آن قرار دهید و ماکارونی را در همان جای سوراخ های به وجود آمده در تخم مرغ ها فرو کنید.

آدم برفی تخم مرغی

حلقه های هویج را که روی هم قرار گرفته اند بر روی تخم مرغ ها بگذارید که به عنوان کلاه آدم برفی محسوب می شود. بخش اضافه ماکارونی را که از کلاه آدم برفی بیرون زده است، شکسته و جدا کنید.

آدم برفی تخم مرغی

نوک سیخ چوبی را در تخم مرغ ها فرو کرده و سوراخ های کوچکی برای چشم ها، بینی و دکمه ها ایجاد کنید. در سوراخهای چشم و دکمه ها، دانه های فلفل را قرار دهید.

یک تکه مثلثی شکل از هویج را نیز به عنوان بینی آدم برفی جایگذاری کنید.

آدم برفی تخم مرغی

در انتها یک شاخه کوچک جعفری را در یک طرف تخم مرغ به عنوان جاروی آدم برفی فرو کنید.

آدم برفی تخم مرغی

توجه: می توانید به جای دانه های فلفل از قطعات خرد شده زیتون استفاده نمایید.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *