خنده بر هر درد بی درمان دواست

خنده بر هر درد بی درمان دواست

گشاده رویی، شوخ طبعی و خندیدن از عادت هایی است که می تواند به شدت بر زندگی شما تاثیر بگذارد. در حالی که مشغله و گرفتاری های زندگی شهری 24 ساعته از در و دیوار می ریزد، تحقیقات نشان داده است که خنده باعث کاهش هورمون های استرس در بدن می شود و عکس العمل بدن را به هنگام وقوع فشارهای عصبی بهبود می بخشد.

علاوه بر این خندیدن، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث دریافت سطح بالاتری از اکسیژن شده و فشار خون را کاهش می دهد.

جالب است بدانید که خندیدن می تواند باعث شود که شما دیگر کمتر نگران اضافه وزن باشید. خندیدن یک فعالیت فیزیکی به حساب می آید و به همین خاطر اگر فردی در روز 15 دقیقه بخندد، در یک سال 2 کیلوگرم از وزن خود را از دست خواهد داد. علاوه بر این، خنده یک ورزش قلبی بسیار خوب به خصوص برای بیماران بدون تحرک به حساب می آید.

هنگام خندیدن، ضربان قلب و فشار خون افزایش پیدا می کند.

حافظه افراد خنده رو هم بهتر است. خنده باعث آزادسازی احساسات می شود و به همین خاطر احساس آرامش در فرد را به همراه دارد. جالب است بدانید که بدن افراد شوخ طبعی که باعث خندیدن دیگران می شوند، حتی بیشتر از شنونده، اثرات مفید آن را دریافت می کند.

خنده ظرفیت ریه را بالا می برد و باعث می شود اکسیژن بیشتری وارد خون شود. در مقابل، نخندیدن و اخمو بودن در طول روز پیری زودرس شما را به دنبال دارد و معمولا افراد عبوس ارتباط مناسبی با اطرافیان خود ندارند. پس بهتر است بخندید؛ حتی با تماشای فیلم های کمدی و خواندن داستان های طنز.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *