خواص آب انگور

خواص آب انگور

اگر دچار کم خونی هستید و احساس خستگی می کنید، آب انگور به رنگ روشن بنوشید.

اگر پس از یک روز سخت کاری و پرتنش احساس خستگی بسیاری دارید بهتر است هر صبح قبل از شروع کار یک لیوان آب انگور بنوشید.
آب انگور باعث شادابی و سرحالی شده و با ایجاد انرژی، تمام نشانه های خستگی را از بدن دور می کند.

طبق نظر متخصصان تغذیه، آب انگور سیاه برای افرادی که دچار کم خونی هستند، توصیه نمی شود و نوشیدن این نوع آب انگورها شرایط را بدتر کرده و سطح آهن را در بدنشان پایین تر می آورد.

اینگونه افراد برای رهایی از این شرایط و رفع کم خونی، بهتر است آب انگورهایی را مصرف کنند که دارای رنگ روشن هستند چرا که این نوع انگورها با افزایش سطح آهن در بدن خستگی را از بین می برند.

پس اگر دچار کم خونی نیستید، می توانید با نوشیدن انواع آب انگورها، انرژی خود را افزایش داده و نشانه های خستگی را از خود دور کنید.

1. آب انگور در جلوگیری از مسمومیت با الکل بسیار سودمند است.

2. آب انگور برای کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، مفید است.

3. آب انگور در درمان نوزادان مبتلا به التهاب معده و روده نتایج مفیدی داشته است و در بزرگسالان، مسمومیت های داخلی جهاز هاضمه را از بین می برد.

4. آب انگور در درمان زنان باردار مبتلا به یبوست روده مفید است.

5. آب انگور در رفع تورم کلیه ناشی از مصرف زیاد نمک بسیار مفید است.

6. آب انگور برای برطرف کردن ضعف قلب مفید است.

7. آب انگور برای برطرف کردن ورم حنجره (لارنژیت)، ورم برونش ها(برونشیت) و سل ریوی موثر است.

8. آب انگور برای درمان کهیر اگزمای ناشی از مسمومیت روده ها، درمان بیماری های ناشی از سوءتغذیه به ویژه رماتیسم و نقرس، درمان کودکان مبتلا به عارضه قلبی، ضعف کلیه و رفع نارسایی کبد مفید است.

9. برای تقویت و طراوت پوست و همچنین روشن کردن رنگ پوست، آب انگور تازه را با یک تکه پنبه به صورت بمالید و پس از ده دقیقه با آب نیم گرم محتوی کمی جوش شیرین بشویید.

10. زیاده روی در مصرف آب انگور به طور مداوم ایجاد سنگ کلیه می کند.

انگور و لاغری

انگور بهترین میوه برای کسانی است که می خواهند لاغر شوند و بدن خود را از اسید اوریک، سنگ های صفراوی و مسمومیت های مزمن (مسمومیت ناشی از سرب یا جیوه) پاک کنند. اینگونه اشخاص باید در هر هفته به مدت 2 روز فقط آب انگور بخورند و رژیم آب انگور بگیرند. بدین ترتیب که هر دو ساعت یک بار آب انگور تازه را گرفته و بنوشند. مقدار مصرف روزانه تقریبا 2 کیلو گرم است و در این دو روز نباید غذای دیگری مصرف کنند، فقط می توانند آب بنوشند.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *