شاد کردن کودکان

شاد کردن کودکان

پدر و مادر کار اصلی شان تشویق و حمایت از فرزندان است تا آنها همیشه احترام را درک کرده و شاد باشند.
شادی به فرزندان کمک می کند تا با موفقیت و پیشرفت چشمگیر قله های زندگی را فتح کنند. والدین تصور می کنند با فراهم کردن شرایط ایده آل، امکانات و رفاه شادی فرزندان خود را تضمین می کنند در حالی که وقتی کودکان مسئولیت را در زندگی یاد می گیرند به معنای واقعی شادی دست پیدا کرده اند.

افراد وقتی به اهداف خود در زندگی دست می یابند تصور می کنند خوشبخت هستند و از این که به تمام اهداف شان رسیده اند شاد می شوند و درک می کنند که زندگی ارزشمند است و بدون مبارزه به شادی می رسند.
تنظیم کردن اهداف به معنای پذیرش و یادگیری بهتر از مقابله کردن است زیرا بدون هدف همه انسان ها دچار اضطراب، سرخوردگی، ناامیدی و احساس شکست می شوند.
فرزندان مفهوم مبارزه را درک نمی کنند و به هر روشی دست می زنند تا خوشحالی واقعی را کسب کنند. از این رو یکسری قانون برای خود دارند به طور مثال اجازه ندهید فرزندان با انجام مبارزات خطرناک عواطف و احساسات شان ویران شود.

راه خوشبختی
برای کمک به فرزندان، آنها نیاز دارند شادی را یاد گرفته و مسئولیت آن را به عهده بگیرند. سعی کنید در حل مشکلات، فرزندان را یاری کنید تا قادر باشند از پس مشکلات بزرگتر برآیند. به طور مثال هر زمان فرزندان کوچک شکایت می کنند که نمی توانند دوچرخه سواری یاد بگیرند و سوار دوچرخه خود شوند، سعی نکنید آنها را متقاعد کنید بلکه روش های آموزشی صحیح را به آنها بیاموزید زیرا در هر کاری نیاز به آزمون و خطا وجود دارد تا فرزندان اشتباهات خود را قبول کنند. کودکان به خاطر روحیه حساسی که دارند اشتباهات و تجربیات منفی را به معنای از دست دادن اعتماد به نفس تلقی می کنند. در واقع بازخورد و تجارب کمک می کند تا کودکان یاد بگیرند توانایی انجام چه کارهایی را دارند.

کودکان توانایی و پشتکار خود را امتحان می کنند و همیشه در حال سعی و تلاش هستند تا به موفقیت برسند و در مقابل اگر تحمل شان ضعیف باشد دچار ناامیدی و سرخوردگی می شوند که برای رسیدن به موفقیت دچار مشکل می شوند.

به دست گرفتن کنترل زندگی به این معنی است که یادگیری و انتخاب های خوبی داشته اید و ایستادن روی پای خود در اصطلاح عامیانه بسیار مهم است.
بنابراین کودکان برای به دست گرفتن کنترل زندگی شان نیاز به آزادی در تصمیم گیری ها دارند البته این آزادی ها باید با نظم و انضباط همراه باشد تا منجر به ایجاد مشکلی نشود.

افرادی موفق و مدبر هستند که استعدادهایشان شناسایی شده باشد، اگر افراد در بسیاری از امور ناتوان باشند احساس شادی نخواهند داشت، از این رو هیچ وقت معنای واقعی شادی را درک نمی کنند اما اگر در مقابل افراد با اصول تربیتی درستی پرورش پیدا کرده باشند در زندگی، ازدواج و انتخاب شغل موفق عمل می کنند و در همه ابعاد زندگی شادی را خواهند داشت.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *